Головна  →  Новини  →  24 жовтня 2017

Опалювальний сезон розпочато: як контролювати постачальників тепла

Опалювальний сезон розпочато: як контролювати постачальників тепла
У столиці розпочався опалювальний сезон. Через кілька тижнів киянам надійдуть перші платіжки за тепло. Аби в них не трапилося дуже неприємних сюрпризів, як це було минулої зими,  уряд і місцева влада провели кілька заходів. Наскільки вони були ефективними - покаже час, але і у містян є важелі для контролю за постачальниками тепла. Тому варто знати наступне.
 
Киянам надали вихідні дані для опалювального сезону
 
Жителям всіх населених пунктів України відповідно до постанови НКРЕКП від 30 березня 2017 року постачальники комунальних послуг надіслали квитанції з повною розшифровкою ключової інформації за витратами за минулий рік, і інформацію про структуру діючого тарифу.  В Києві ці квитанції отримали всі. Важливо їх  зберігати  весь опалювальний сезон. Інформація надана, щоб жителі взимку  орієнтувалися в тому, яку кількість гігакалорій споживає їх будинок, і як вони розподіляються між жителями, за скільки гігакалорій вони платять, який тариф по дому, які середні тарифи в населеному пункті, яка середня температура повітря була по місяцях в минулому році, скільки тривав опалювальний сезон і іншу. Порівнявши зі своїми новими платіжками, люди вже зможуть зорієнтуватися, чи надано їм зараз достовірні дані, вимагати пояснень або перерахунку.
Перед опалювальним сезоном  спеціалісти  компаній-постачальників тепла повинні були обстежити теплолічильники, зняти показання. 
 
-Ці дані - відправна точка для контролю подальших нарахувань, - роз'яснив начальник житлово-комунальної інспекції (інспекції самоврядного контролю) КМДА. – Нині для повного контролю за постачальниками тепла, близько 5 тисяч городян записалося в групи громадських енергоінспекторов, які спільно з енергетиками і представниками ЖЕКів щомісяця знімають показники лічильників тепла і мають доступ до теплопункту. Кожен може приєднатися  до енергоінспекторів: їх  міськдержадміністрація прискореним методом підготує до роботи, а записатися можна через call-центр 15-57. 
Пам’ятайте: згідно з підписаним киянами типовим індивідуальним договором на послуги центрального опалення, щомісячне зняття показань теплолічильників відбувається у присутності представника мешканців.
 
Ставайте енергоінспекторами свого будинку
 
Взимку киянам експерти радять періодично заглядати в підвал, щоб упевнитися: чи не зняв хтось  звужуючий лімітний пристрій (шайбу, сопло) на вході теплоносія в ваш будинок, чи працюють регулятори тиску, чи відрегульована гідравлічна система будинку. Якщо зняли, наприклад, лімітне пристрій (шайбу), то будівля отримує значно більше тепла, ніж їй потрібно, перегрівається, а жителям доведеться розплачуватися за це. У Києві таких трюків  з шайбою фіксується багато. Зазвичай, «Київенерго» швидко реагує на такі скарги, деталі ставлять на місце, а цифри в платіжках знижуються. Інші постачальники можуть довго відмовлятися.  Складніше регулювати гідравлічну систему споруди, коли тепло вже подається на дім.
 
Пильнуйте за сусідами – офісами, перукарнями, магазинами
 
Керуючі житловим фондом районні компанії повинні були  завершити звірку всіх житлових і нежитлових приміщень, виявити всі магазини, перукарні, офіси, розташовані в житлових будинках, подати достовірні дані в енергокомпанії, а мешканцям провести перерахунок за попередній період. Особливо багато зайнятих комерсантами приміщень в будинках центральних районів міста - Шевченківському, Печерському, Подільському, Голосіївському. Далеко не всі з них мають прямі договори з енергетиками. Чи якісно ЖЕДи провели звірку приміщень – покаже найближчий морозний місяць. 
 
Що робити, якщо вас підставляють сусіди 
 
У нових будинках практично у всіх квартирах є індивідуальні теплолічильники. Їх господарі по закону зобов’язані щомісяця передавати показники для розрахунку з енергетиками. Якщо вони цього не зроблять, завищені платежі отримуватимуть їх  сусіди, які не мають приладів обліку. За ненадані своєчасно дані тепер введена відповідальність. Мешканцям таких будинків радять контролювати подання даних лічильників за допомогою консьєржів. А потім відслідковувати передачу даних виконавцям послуг.
 
-Якщо плата за обігрів місць загального користування виставляється вище, ніж плата за опалення квартири, це неправомірно, і ми рекомендуємо людям з'ясувати проектний коефіцієнт використання тепла в місцях загального користування (МЗП) індивідуальним абонентом, - говорить Станіслав Москалевський. - Таку інформацію з розрахунком споживання тепла в МЗП на кожну квартиру можна знайти в ЖЕКу в проектних документах на будівлю або в проекті на установку індивідуального квартирного лічильника. Маючи дані, споживач може самостійно визначити правильність нарахування плати за МЗП, і якщо з'являться сумніви, письмово звернутися до постачальника послуг за перерахунком. Також рекомендуємо вищезгадану довідку подавати як невід'ємну частину при укладенні договору між споживачем і виконавцем послуг.
 
Де допоможуть відновити справедливість
 
За якістю послуг, прописаних в договорах між постачальниками і споживачами, стежать управління житлово-комунального господарства районних адміністрацій, вони мають такі ж повноваження, як і управління (інспекція) самоврядна контролю. Державний контроль за дотриманням вимог законів у сфері енергетики здійснює Держенергонагляд. Якщо права споживача комунальних послуг порушені, можна звертатися в Держпродспоживслужбу Києва.
 
Інформацію підготовлено відділом з питань інформаційної політики за матеріалами vechirniykiev.com.ua
Перейти до спискуВерсiя для друку